Ćwiczenia całego ciała na drążku

Wiele osób ćwiczących coraz częściej zaczyna odchodzić od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni i przekłada swoje siły na trening z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. W związku z tym faktem bardzo popularne stają się ćwiczenia z wykorzystaniem drążka, który można w bardzo łatwy sposób nabyć i zamontować w swoim domu.

Kto może ćwiczyć na drążku

Ćwiczenia na drążku są kierowane do wszystkich osób bez względu na poziom siły, jaką dysponuje potencjalny ochotnik. Jeżeli osoba ćwicząca posiada odpowiedni poziom siły, może wykonywać podciągnięcia na drążku. Klasyczne podciąganie z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała jest bardzo dobrym ćwiczeniem na mięśnie pleców. Dodatkowo należy podkreślić, że ćwiczenie na drążku jest zbawienne dla ludzkiego kręgosłupa.

Jeżeli osoba nie posiada odpowiedniej siły, to może skorzystać ze wsparcia drugiej osoby lub poprzez wykorzystanie specjalnych gum treningowych.

Drążek do podciągania oferuje różnego rodzaju ćwiczenia. Jednym z nich może być swobodny zwis i trening dobrego chwytu. Na drążku można ćwiczyć mięśnie brzucha. Innymi słowy, drążek do sufitu (https://www.sportbody.pl/pol_m_Fitness-i-silownia_Trening-silowy_Drazki-do-podciagania-669.html) oferuje ćwiczenie całego ciała.

Jak drążek jest najlepszy

Bardzo często wiele osób ćwiczących siłowo montuje w swoich domach drążek rozporowy. Tego typu rozwiązanie jest idealne na domowe zacisze. Jednak osoby bardziej wymagające upatrują swoje siły na drążkach mocowanych do sufitu. Tego rodzaju drążki umożliwiają większą ilość chwytów, co przekłada się na bardziej kompletny trening. Różne chwyty pozwalają atakować więcej włókien mięśniowych podczas jednego treningu.